La prevenció i detecció dels desajustaments i trastorns emocionals de l'alumnat - Guia i recursos per a elaboració de plans en els centres educatius

Aquest és un document marc i orientatiu. Inclou nombroses referències, recursos i exemplificacions que poden ser d'utilitat per a un centre educatiu que pretengui introduir-se prudentment en el context de la prevenció i detecció dels trastorns i desajustaments de naturalesa emocional de l'alumnat. Pretén aportar idees per a la configuració de plans per a fer front, en el context de les responsabilitats de cura i atenció de l'alumnat que els centres educatius tenen contretes, a un fenomen que existeix i és real, però que sembla haver aflorat de manera significativa a conseqüència de les complexes i dramàtiques conseqüències que ha portat amb si la pandèmia i, especialment, el període del confinament en la infància i l'adolescència. Aquest document no és una guia per al “tractament” dels impactes que ens estan acompanyant i estan sent cada vegada més visibles i explícits en els nostres nens, nenes i adolescents, sinó per a la prevenció i, especialment, per a la detecció dels mateixos i la planificació de l'acompanyament, cura i, en el seu cas, derivació als serveis especialitzats de salut mental. Cuidant la necessària collaboració i coordinació amb aquests i, per descomptat, amb les famílies.

La prevención y detección de los desajustes y trastornos emocionales del alumnado - Guía y recursos para elaboración de planes en los centros educativos