​El COPIB advoca per una gestió més eficaç de persones i equips per a impulsar el creixement i la competitivitat de les empreses i organitzacions

Publicat el 23 de Abril de 2024
​El COPIB advoca per una gestió més eficaç de persones i equips per a impulsar el creixement i la competitivitat de les empreses i organitzacions

En el Dia Mundial de la Seguretat i la Salut en el Treball, el pròxim 28 d'abril, el Col·legi Oficial de Psicologia de les Illes Balears (COPIB) advoca per una gestió més eficaç de persones i equips per a impulsar el creixement i la competitivitat de les empreses i organitzacions.

En aquest sentit, destaca tres punts cabdals per a aconseguir una gestió adequada:

  1. Promoure contexts de treball segurs i saludables. Un entorn segur i saludable no només protegeix la integritat física i mental dels/de les treballadors/es, sinó que també contribueix a augmentar la seva satisfacció laboral i la seva productivitat.
  2. Impulsar comportaments responsables de persones i organitzacions. Els/les empleats/des han d'assumir la responsabilitat de la seva pròpia seguretat i salut en el treball, així com també han de contribuir activament a la creació d'una cultura organitzacional que valori aquests aspectes. D'altra banda, les organitzacions han de promoure polítiques i pràctiques que prioritzin el benestar dels seus empleats/des i es comprometin amb el compliment de normatives i estàndards de seguretat laboral.
  3. Comptar amb professionals de la psicologia del treball i les organitzacions per a garantir l'efectivitat de les estratègies de gestió de persones i equips. Aquests/es professionals poden aportar el seu coneixement i experiència en àrees com l'avaluació de riscs psicosocials, el disseny de programes de benestar laboral, la gestió del canvi organitzacional i el desenvolupament d'habilitats de lideratge. La seva intervenció pot ajudar a identificar i abordar els factors psicològics que influeixen en l'acompliment i la satisfacció laboral, contribuint així a l'èxit i la sostenibilitat de les organitzacions.